fbpx Skip to content

Customer Success Manager (CSM) till Oxceed

Brinner du för försäljning och SaaS och vill vara en del av en snabbväxande scale-up? Vi söker nu vår nästa Customer Success Manager (CSM) för att stärka upp vårt befintliga team. Är du redo för en spännande utmaning, fortsätt att läsa.

Om Oxceed

Oxceed grundades 2015 och sedan produkten släpptes 2018 har Oxceed haft en årlig tillväxt på 80% fram till idag. Med över 15 000 företag som använder Oxceed och SEB som största minoritetsägare, har Oxceed etablerat sig som en betydande aktör inom SaaS och fintech. Våra partners inkluderar bland annat SEB, Grant Thornton och ECIT.

Oxceed är ett SaaS och fintech-bolag som erbjuder en molnbaserad tjänst som ger företag ökad insikt i sin ekonomi. Oxceeds plattform gör det enkelt för företag att skapa finansiella rapporter och underlättar beslutsfattande. Genom att integrera Oxceed med sina affärssystem kan företag visualisera och analysera aktuell bokföringsdata i realtid.

Rollen som Customer Success Manager (CSM)

I rollen som Customer Success Manager hos Oxceed är du nyckelpersonen för att driva strategisk försäljning och tillväxt hos befintlig kund. Du ansvarar för att optimera befintliga kundrelationer, säkerställa korrekt onboarding, proaktivt förbättra kundnöjdhet och minimera churn. Du kommer att ingå i ett Försäljnings- och Customer Success-team och ha nära kontakt och samarbete med våra avdelningar för marknad och produkt. Genom att samarbeta med andra avdelningar arbetar du för att säkerställa en bra kundupplevelse och kontinuerlig förbättring av Oxceeds tjänster.

Arbetsuppgifter

• Driv strategisk försäljning och tillväxt hos befintliga kunder genom merförsäljning.
• Ansvarig för att optimera kundupplevelsen genom korrekt onboarding och värdeskapande aktiviteter.
• Kontinuerligt jobba nära och vårda våra största kunder.
• Proaktivt arbeta med att förbättra kundnöjdhet och minimera churn.
• Hålla webinars, workshops och demos för befintliga kunder för kunskapsdelning.
• Samarbeta med produktteamet för att förbättra Oxceeds funktionalitet baserat på kundinsikter.
• Arbeta tillsammans med teamet för att hitta nya sätt att kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner, processer för bästa kundupplevelse.
• Arbeta krossfunktionellt med kunskapsdelning inom organisationen.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att bygga långsiktiga kundrelationer och driva försäljning i en strategisk roll som Customer Success Manager. Du är tävlingsinriktad, proaktiv, lösningsorienterad och trivs med att optimera kundupplevelsen. Du är en teamplayer och har förmågan att se lösningar där andra ser problem. Du gillar att utveckla nya metoder för att utveckla dig, ditt team och våra kunder. Din styrka ligger i att vara en nyckelperson för kundnöjdhet och tillväxt. Du trivs i en dynamisk föränderlig miljö och motiveras av att få arbeta med att ta fram och upprätthålla strukturer och processer och även delta i det operativa arbetet.

Din bakgrund

• Erfarenhet som Customer Success Manager.
• Erfarenhet av merförsäljning på befintlig kundbas med tydliga resultatmål.
• Erfarenhet av att jobba med churnreducerande aktiviteter.
• Van vid att arbeta i CRM-verktyg.
• Meriterande om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi.
• Meriterande om du har yrkeserfarenhet som redovisningsekonom.

Vad erbjuder vi?

• Nya lokaler gratis gym och lunchrestauranger i byggnaden
• Möjlighet att arbeta delvis hemifrån
• Tränings på arbetstid
• 30 dagar betald semester
• Förmåner privat via vår partner och minoritetsägare SEB
• Pension enligt IPT 1
• Sjuk- och olycksfalls försäkring
• Frivillig sjukvårdsförsäkring
• Friskvård
• Arbetsredskap inklusive dator och mobiltelefon

Tillträde, omfattning och anställning

Tjänsten är en heltidsanställning. Kontoret är för tillfället beläget i Ulriksdal, Solna, men Oxceed kommer att flytta in till centrala Stockholm inom kort. Rekryteringsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten tillträds så snart vi har hittat rätt kandidat.

Hur söker du?

Skicka CV och personligt brev till Jonathan Bernelöv, COO, jonathan.bernelov@oxceed.se.
Rekryteringsprocess och intervjuer sker löpande.

Webinar: Tre smarta sätt att hitta kostnadsbesparingar

Torsdag 30 mars kl. 08.30 | Ca. 25 minuter | Kostnadsfritt

Vill du få konkreta tips på hur ni kan få bättre kontroll över företagets kostnader? Delta i vårt webbinarium för att ta del av värdefulla insikter.