Skip to content

Customer Success Specialist till Oxceed (vikariat)

Om Oxceed

Oxceed är ett SaaS och fintech-bolag som erbjuder en molnbaserad tjänst som ger företag bättre överblick över sin ekonomi och gör det enkelt att skapa finansiella rapporter och beslutsunderlag. Genom att integrera Oxceed med sitt affärssystem kan företag visualisera och analysera aktuella bokföringsdata i realtid.

Oxceed grundades 2015 och har idag en tillväxt på 89% jämfört med föregående år och över 10 000 bolag använder Oxceed. SEB är idag största minoritetsägaren och Oxceed har partneravtal med SEB och Grant Thornton.

Rollen som Customer Success Specialist

I rollen som Customer Success Specialist kommer du att ansvara för våra kundrelationer. Ditt fokus är att etablera och skapa personliga kontakter med nya och befintliga kunder. Du kommer jobba aktivt med utbildning och onboarding av nya kunder samt proaktiv kontakt med befintliga kunder för att driva merförsäljning av befintliga samt nya produkter. Du kommer att ingå i ett Customer Success-team och ha nära kontakt och samarbete med våra avdelningar för försäljning och marknadsföring. Denna roll passar dig som vill testa på jobbet som Customer Success.

Tjänsten är ett tidsbestämt vikariat på 12 månader med start 1 september 2022.

Arbetsuppgifter

• Proaktivt kontakta befintliga kunder för att driva merförsäljning samt säkerställa kundnöjdhet.
• Kontinueligt onboarda och utbilda nya och befintliga kunder i Oxceed.
• Aktivt arbeta med churn-reducerande aktiviteter.
• Hålla webbinars för kunder samt icke-kunder för kunskapsdelning gällande finansiell rapportering och budgetering mm.
• Nära samarbete med produktteamet för att dela insikter från kunder och feedback på funktionalitet i Oxceed.
• Arbeta tillsammans med teamet för att hitta nya sätt att kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner, processer och uppförsäljning.
• Arbeta krossfunktionellt med kunskapsdelning inom organisationen.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att kommunicera, hjälpa och utbilda kunder. Du har förmågan att se lösningar där andra ser problem och du gillar att utveckla nya metoder för att utveckla dig, ditt team och våra kunder. Du har erfarenhet av att bygga och förvalta kundrelationer och intresse i teknik och CRM-system.

Som person är du en teamplayer, du är engagerad, tävlingsinriktad och triggas av att arbeta mot utmanande mål. Du trivs i en dynamisk föränderlig miljö och motiveras av att få arbeta med att ta fram och upprätthålla strukturer och processer och även delta i det operativa arbetet.

Din bakgrund

• Erfarenhet av support eller kundtjänst.
• Erfarenhet av merförsäljning på befintlig kundbas.
• Erfarenhet av churnreducerande aktiviteter.
• Van vid att arbeta i CRM-verktyg.
• Meriterande om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi.
• Meriterande om du har yrkeserfarenhet som redovisningsekonom.

Vad erbjuder vi?

• Sprillans nya lokaler med närhet till padelbanor, gym och lunchrestauranger
• Möjlighet att arbeta delvis hemifrån
• 30 dagar betald semester
• Förmåner privat via vår partner och minoritetsägare SEB
• Pension enligt IPT 1
• Sjuk- och olycksfalls försäkring och även sjukvårdsförsäkring
• Friskvård
• Dator och telefon

Tillträde, omfattning och anställning

Tjänsten är på heltid. Kontoret är beläget i Ulriksdal, Solna. Anställningsstart är 1 september 2022.

Hur söker du?

Skicka CV och personligt brev till jonathan.bernelov@oxceed.se. Rekryteringsprocess och intervjuer sker löpande.

Vill du veta mer?

Om oss

Oxceed äerbjuder en molntjänst som gör det enkelt för företag att skapa finansiella beslutsunderlag.

LÄS MER HÄR

Läs fler nyheter från Oxceed

Här finner du artiklar, nyheter, jobbannonser och kundcase med mer från Oxceed.

FLER NYHETER

Guide: 8 nyckeltal du bör ha koll på

Vi har sammanställt 8 nyckeltal som vi tycker att du som CFO eller ekonomichef bör ha koll på.

Denna webbplats använder cookies

Vi lagrar cookies på din dator för att anpassa innehållet och upplevelsen av den här webbplatsen och i andra medier. För mer information läs vår integritetspolicy.