Vi har just lanserat nästa generation av Oxceed, som innebär en förbättrad användarupplevelse med nya funktioner och ett mer användarvänligt gränssnitt. Dessutom kommer det att göra det möjligt för oss att lansera nya funktioner snabbare än någonsin tidigare.
– Det känns väldigt spännande att nu kunna lansera nya generationens Oxceed. Den nya versionen kommer dels att ge våra nuvarande kunder en förbättrad användarupplevelse och funktionalitet. Men det innebär kanske framförallt att vi från och med nu kan öka utvecklingstakten ytterligare i vår strävan att erbjuda framtidens ekonomiverktyg, säger Carl Frostgård, produktchef på Oxceed.
En förbättrad produkt både över och under ytan
Till en början skiljer sig Oxceed 1 och Oxceed 2 framförallt på utseendet men redan nu finns ett flertal nyheter – både i funktioner och underliggande teknik.
– Mer användarvänligt gränssnitt och navigering
– Förenklad uppstart och digitala användarguider
– Inloggning med BankID
– Snabbare synkning av bokföringsdata
– Hantering av olika valutor
– Förbättrad funktionalitet för koncerner såsom översiktssida, nyckeltalsjämförelse, elimineringar på kontonivå samt elimineringar i egna rapporter.
– Teknisk plattform baserad på den senaste webbtekniken från Microsoft
Utvecklingen av nya och förbättrade funktioner är redan igång och kommer att göras tillgängliga löpande från och med nu och framåt.
Lättare för nya kunder att komma igång
Den förbättrade användarupplevelsen och det nya gränssnittet i den nya generationens Oxceed innebär att det blivit lättare för nya kunder att ta till sig och utvärdera produkten.
I samband med lanseringen av nya generationens Oxceed har vi också digitaliserat en stor del av kundresan för att förenkla och effektivisera uppstarten för nya användare.
Som en del i den digitaliseringen finns nu en uppsättning av nyproducerade demofilmer som på kort tid ger kunden en första inblick i hur Oxceed ser ut från insidan.
En annan viktig del i den digitala kundresan är de interaktiva guider som steg för steg hjälper kunden att snabbt komma igång, koppla Oxceed till sitt bokföringssystem och anpassa sin konfiguration efter bransch samt lära sig att använda de olika funktionerna.
– Vi märker redan nu att de kunder som bokar en demonstration eller startar en testprenumeration har lättare att komma igång och det går snabbare att bilda sig en uppfattning hur Oxceed kan effektivisera företagets finansiella rapportering och uppföljning. Detta innebär att kunden i högre grad kan upptäcka och utvärdera produkten på egen hand och min roll som säljare går mindre ut på att demonstrera produkten och mer på att stötta kunden i sin utvärdering och sitt beslut, säger Carl Frostgård.
Successiv flytt från Oxceed 1 till Oxceed 2
För dig som redan är kund hos Oxceed innebär detta att under en övergångsperiod finns Oxceed i två versioner. Oxceed 1 gäller för prenumerationer som skapats före den 15 april 2021. Oxceed 2 gäller för prenumerationer som skapats den 15 april 2021 eller senare.
Vi kommer att påbörja flytten av prenumerationer från Oxceed 1 till Oxceed 2 med start under Q2 2021. Själva flytten är en enkel och automatiserad process som inte kräver någon åtgärd från dig som kund eller användare.
Du som är administratör för en prenumeration kommer att bli kontaktad i god tid innan det är dags att flytta över just er prenumeration. Om du har frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på support@oxceed.se.
Tidsplan för flytt av befintliga kunder
Oxceed för företag och för koncern: flytt planerad med start under Q2 2021
Oxceed för byrå: flytt planerad med start under Q3 2021