fbpx Skip to content

Tre röster om Oxceed på Ekonomi & Företagsmässan

I samband med Ekonomi- och företagsmässan 2023 passade vi på att intervjua några av våra kunder som kom förbi vår monter. Här delar tre av dem med sig av sina erfarenheter och berättar hur Oxceed hjälper deras byråer att leverera aktuella, visuellt tilltalande rapporter och agera som rådgivare till sina kunder.

Play Video

Christina Håkansson, Klara Consulting

– Det bästa med Oxceed är att kunderna får en tydligare överblick, och det blir enklare att förstå siffrorna än att bara titta på en tabell med rader. Här får man en visuell insikt i hur det går för företaget.

– Våra kunder har vuxit kraftigt de senaste åren, och i samband med att företagen växer ökar också efterfrågan och kraven på tydligare uppföljning och kvalitetssäkrade rapporter.

– Vår ambition är att våra kunder med operativ verksamhet ska ha en löpande rapportering. Därför har vi valt Oxceed som ett led i Klara Consultings strävan att effektivisera och automatisera så många arbetsprocesser som möjligt.

Play Video

Karin Lodin, Flow Consulting

– Den absolut största fördelen med Oxceed är att det är enkelt för oss att coacha våra kunder i en mer rådgivande roll. Det gör det lätt för oss att pedagogiskt kunna visa nyckeltal som hjälper dem att utveckla sina verksamheter, och det är där vi som byrå vill vara. Oxceed hjälper oss verkligen att leverera den tjänsten.

– Våra kunder efterfrågar idag rapporter som är korrekta och säkerställer deras företagsfinanser, och Oxceed hjälper oss att lösa den utmaningen genom att erbjuda verktyg som gör det möjligt att leverera tydliga, enkla och smidiga rapporter som kunden kan förstå, både på deras nivå och deras språk.

Play Video

Petter Åkesson, Talenom Redovisning

– Vi använder Oxceed för rapportering av framförallt två anledningar. Dels för att det gör rapporteringen lite roligare och mer levande än en statisk rapport, där vi kan kombinera färger och grafer på olika sätt.

– En annan anledning är att vi kan lyfta fram specifika saker i redovisningen med hjälp av nyckeltal. Det våra kunder framförallt efterfrågar när det gäller rapportering är att den är aktuell, uppdaterad och lätt att förstå. Jag vet att det är extra uppskattat när vi kan peka ut något som de bör titta lite extra på.

– Det absolut bästa med Oxceed, enligt mig, är möjligheten att anpassa startsidan utifrån vilken bransch vi rapporterar till, vem kunden är, och vilka mål de arbetar mot just nu. Möjligheten att välja in egna widgets uppskattas också mycket av våra kunder.

Guide: 7 steg för den rådgivande byrån

Ta steget från passiv rapportering till proaktiv rådgivning. Ladda ner vår guide och få sju konkreta tips. 

Webinar: Tre smarta sätt att hitta kostnadsbesparingar

Torsdag 30 mars kl. 08.30 | Ca. 25 minuter | Kostnadsfritt

Vill du få konkreta tips på hur ni kan få bättre kontroll över företagets kostnader? Delta i vårt webbinarium för att ta del av värdefulla insikter.