Driftstatus
Här finner du information om eventuella driftstörningar i Oxceed.
Inga identifierade driftstörningar
Oxceed har för närvarande inga drifsstörningar. Om du upplever ett problem eller om du har en fråga, kontakta vår support på support@oxceed.se så återkopplar vi snarast.
Instruktioner för hård inläsning i din webbläsare
I samband med vissa uppdateringar kan du som är användare i Oxceed uppleva att du ser en helt tom sida i din webbläsare när du försöker logga in. För att lösa detta behöver du göra en så kallad ”hård inläsning”. Nedan finner du instruktioner för de vanligaste webbläsarna.
Google Chrome / Microsoft Edge / Chromium-baserade webbläsare:
- Klicka på de tre prickarna längst upp till höger i webbläsaren.
- Välj Fler verktyg > Verktyg för utvecklare.
- Klicka och håll ned Uppdatera-knappen (Refresh-ikonen bredvid adressfältet).
- Välj Töm cacheminne och gör en hård inläsning.
Safari (macOS):
- Klicka på Safari i menyraden högst upp på skärmen.
- Välj Inställningar > Avancerat.
- Aktivera Visa Utvecklarmenyn i menyraden.
- Gå till Utvecklare > Töm cache och uppdatera sedan sidan genom att klicka på uppdateringsikonen.
Mozilla Firefox:
- Klicka på menyikonen (tre streck) längst upp till höger.
- Gå till Inställningar > Sekretess och säkerhet.
- Under avsnittet Cachelagrade webbinnehåll, klicka på Rensa nu.
- Uppdatera sidan genom att klicka på uppdateringsikonen bredvid adressfältet.
Generellt tips:
Om du inte hittar de exakta menyerna kan du söka efter ”Cache” eller ”Rensa webbinformation” i din webbläsares inställningar.