UCS One Economy är en fullskalig ekonomibyrå med tjänster för både stora och små företag och använder Oxceed för att förse sina kunder med ekonomiska rapporter och beslutsunderlag.
En modern byrå med ambition att hjälpa kunden till framgång
Som fullservicebyrå har UCS One Economy åtaganden mot en mängd olika typer av företag som skiljer sig i sin verksamhet, sin storlek och i sina behov av tjänster. Oavsett om det gäller enkel mindre företag eller avancerad koncernhantering så är målet alltid att hjälpa kunden att bli mer framgångsrik. För att kunna göra detta är det viktigt för byrån att ha moderna arbetsprocesser och rätt digitala verktyg.
Ett rapporteringsverktyg med möjlighet till både standardisering och flexibilitet
Med hjälp av Oxceed kan UCS One Economy hantera sina kunder i en och samma tjänst. Bland de många funktioner som Oxceed erbjuder har man bland annat nytta av att kunna designa sina egna rapporter och anpassa dem efter respektive kunds behov och önskemål.
Genom att skapa rapportmallar som antingen är gemensamma för alla kunder eller särskilt anpassade för respektive kund så underlättar man den månatliga rapporteringen.
Med Oxceed kan de också hantera och överblicka byråns samtliga kundföretag, dela dokument och sköta kommunikationen med respektive kundföretag på ett GDPR-säkert sätt.
“Oxceed kombinerar avancerade uppföljningsmetoder med enkelhet. Förmågan att knyta samman de olika ekonomisystem vi jobbar med i ett gemensamt rapportsystem var avgörande i valet. Möjligheten att styra Oxceed efter kundens ekonomiska behov och nivå är en stor styrka”, säger Christian Rydkvist, vice VD på UCS One Economy.
Bidrar till tidsbesparingar och ökad lönsamhet
Att använda Oxceed innebär många mervärden för UCS One Economy och byråns kundföretag.
1. Ökad servicegrad och fakturering
Tack vare den rika funktionaliteten i Oxceed kan byrån erbjuda ett mer förädlat och specialanpassat tjänsteutbud mot sina kunder och på så sätt öka byråns intäkter och lönsamhet.
2. Värdefull tidsbesparing och ökad effektivitet
Genom att standardisera och automatisera sina processer kan byrån spara många administrativa och kompetensintensiva timmar varje månad, vilket i det långa loppet innebär kostnadsbesparingar.
3. Förbättrad kommunikation med kund
Tack vare möjligheten att dela och samla in underlag och rapporter på ett GDPR-säkert sätt, få statusnotiser och hantera behörigheter så att rätt konfidentiell information enbart blir tillgänglig för behöriga personer får byrån en smidigare och närmare kommunikation med sina kunder.
Erbjud bättre rapportering och rådgivning med Oxceed
Leverera skräddarsydda rapporter till era kunder med några klick och erbjud bättre rådgivning mot era kunder.
7 steg för den rådgivande byrån
Ladda ner vår guide där vi presenterar sju steg som lägger grunden för en modern byrå rustad för framtiden.